Blog Joanny Chołuj o kulturze, duchowości, edukacji, leczeniu naturalnym, o alternatywnej wizji świata i prawdziwej historii Polski Lechii
Kategorie: Wszystkie | Ego sum | bosko | edukacyjnie | kulturalnie | podróżniczo | zdrowo
RSS
czwartek, 31 maja 2018

haplogrupy? jakie haplogrupy... ????
Jak ktoś jeszcze nie wie tego, oraz co się dzieje od kilku lat
w środowisku nauki, to warto posłuchać
W ogóle śmiem twierdzić, że wstyd tym się nie zainteresować
jeśli ktoś się czuje Polakiem oczywiście

youtube.com
 
11:55, joannacholuj , edukacyjnie
Link Dodaj komentarz »

bardzo ciekawie, o tym że prof Maria Janion powiedziała jednak więcej niż
mówiła całe życie nt historii Polski w "Niesamowita Słowiańszczyzna"
o wykładzie prof Samsonowicza, i o KEN , którą tak czcimy, a de facto szła jednolicie
po linii pruskiej. Hej, alternatywne szkoły, czy wiecie o tym??
KEN nie była żadnym osiągnięciem, tylko miała skuteczniej pilnować tego jakie indoktrynacyjne
elementy wiedzy zaistnieją w programie szkół i w głowach dzieci.
Polecam Edu domową i alternatywną...

youtube.com
 
11:53, joannacholuj , kulturalnie
Link Dodaj komentarz »

:)

Książka dla dzieci! Kontynuacja znanego filmu dla dzieci
Korzenie Słowiańskie

PRaca pana Czesława Białczyńskiego

ksiazkiczeslawa.pl
 
Nowe Przygody Baltazara Gąbki nawiązują do powieści Stanisława Pagaczewskiego pod tytułem „Porwanie Baltazara Gąbki”. Na…
11:50, joannacholuj , edukacyjnie
Link Dodaj komentarz »

Głos w sprawie literatury..
I tych, którzy chcą wyrzucić jej połowę ze szkół, tej która wydaje się już za trudna..
Maria Janion - Niesamowita Słowiańszczyzna i komentarze Czesława Białczyńskiego
cyt:
MJ – Wyobrażam sobie, że wytworzyła się przez to silna trauma słowiańska i pogłos rozpaczy Słowian nad czczonymi i obalonymi bóstwami szedł przez wieki.
Dowodem na trwanie żalu i poczucie straty jest właśnie to, że romantycy w swoich fantazmatach rozbudowywali poczucie dawnej słowiańskości. A my poprzez literaturę romantyczną, która jest dla nas jedną z najważniejszych, też ciągle próbujemy się dopełnić.

CB : Nieprawda, my przez literaturę romantyczną nie próbujemy się dopełnić jako wierzący, jako wyznawcy Dawnej a właściwie współczesnej Wiary Przyrodzoney Słowian. Także niewierzący ateistyczni, Polacy-materialiści, ale patrioci nie “dopełniają się” literaturą romantyczną, lecz używają jej świadomie jako jednego z nielicznych dostępnych narzędzi walki z dalszym kolonializmem i antypolonizmem. Jest ona wciąż dla nas Polaków jednym z nielicznych źródeł inspiracji do odzyskania PEŁNEJ WOLNOŚCI dla naszej OJCZYZNY (organizacji państwowej) i MACIERZY (matrycy duchowej). Literatura pozostaje nadal narzędziem walki w Polsce o Polskość.

 
bialczynski.pl
 
Wielu z czytelników tego blogu pamięta zapewne zażartą dyskusję na naszych łamach wywołaną przez tłumaczenie sformułowania zaczerpniętego z tytułu książki “Niesamowita Słowiańszczyzna” Marii Janion, a użytego przeze mnie…
11:47, joannacholuj , edukacyjnie
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 19 marca 2018

Lista osób , z którymi warto się zapoznać (z ich pracą :) jeśli interesuje nas naprawdę :

dziecko nasze, szkolnictwo, edukacja, wychowanie, psychologia  i rozwój dziecka

 

lista random - bez układu wg ważności, tylko wedle -- jak miałam wypisane w zeszycie :)

dr Sears

Bruce Perry Maia Szalavitz, Born to love, O chłopcu wychowanym jak pies.

Maria Łopatkowa Samotność dziecka

Natalia i Krzysztof Minge Jak kreatywnie wspierać rozwój dziecka

Gordon Wychowanie bez porażek..

Mazlich i Faber

Gerald Huther

Robert Kyosaki

Rosenberg PBP

Shichida

Suzuki

G Doman

Helen Doron

L Polgar

Wojakowscy

Outcome-Based Education by Ron Sunseri 1994

The Hidden Agenda: How the Foundations controlling Education are also creating a World Government – An Interview with Norman Dodd (Transcript and Video) by G. Edward Griffin 1981

The Lost Tools of Learning by Dorothy Sayers

The Trivium: The Liberal Arts of Grammar, Logic, and Rhetoric by Sister Miriam Joseph 1937

A Well Trained Mind by Susan Wise Bauer

Teaching the Trivium by Harvey Bluedorn

 Camille Paglia

Michael Tsarion

Beata PAwlikowska

P Gray

J T Gatto

Ivan Illich

Lew Vygotsky

Alice Miller

Melanie Klein

jean Liedlof

Zygmunt Freud

Carl Rogers

Francoise Dolto

Maria Montessori

Freinet

J Holt

S Neil

C Gustav Jung

Gardner typy inteligencji

Sir Michael Rutter

Albert Bandura

Hans Steiner

Rudolf Steiner

John Bowlby

Jean Piaget

Dr Shaffer

Anna Freud

Erik Erikson

Mary Ainsworth

J Juul

Sidney W Bijou

Agnieszka Stein

Goleman Inteligencja emocj.

Gabor Mate

...............................................

będą updaty :)

 

teorie rozwoju dziecka - po ang - tu opis dokonań niektórych spośród powyższych osób

inne , cóż.. wrzucic w wyszukiwarkę :)

czasem opis nie ma sensu. Ja tylko polecam, a google i wiki zrobią swoje

 

 

18:42, joannacholuj , edukacyjnie
Link Dodaj komentarz »

Update listy alternatywnych badaczy

lista niezależnych alternatywnych badaczy historii świata

albo tych co po prostu mają coś ciekawego do powiedzenia na temat stanu świata

Obserwując grupę Wolna Ludzkość, oraz słuchając co ludzie mówią, postanowiłam ułatwić sprawe nam wszystkim i zapisać listę
Ważnych Badaczy alternatywnych historii świata, albo świadków ciekawych wydarzeń
to nie mój pomysł - są takie playlisty online ale chyba głównie po polsku
zapisuję swoją listę - u mnie w youtube jest też playlista
badacze po ang

badacze po pol
proszę o dalsze propozycję w komentarzach , kogo słuchacie?, uzupełnimy listę
nie jest wg ważności, jest to random list:) , jak się przypomniało
albo kogo ja słucham najwięcej
 
Michael Black
Alex Jones
David Icke
Mark Passio
Stewart Swerdlow
Michael Tsarion
Laura Eisenchower
Paweł Szydłowski
Simon Parkes
Roman Nacht
Max Spiers
Sarah Adams
Al Bielek
Noam Chomsky
Stefan Molyneux
Janet Swerdlow
Janusz Zagórski
Dionizy Pietroń
Madlen
Romuald Kosznik
Alex Berdowicz
Grzegorz Sławicki
Jerzy Zięba
Jordan Peterson
 
 
18:34, joannacholuj , edukacyjnie
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 06 marca 2018

właśnie przeczytałam w ksiązce o psychologii, że kiedyś jak najbardziej była jasna dośc teoria o
specyficznych fukcjach każdej półkuli. W sumie to jest to zawarte już w starożytnych tekstach..
Ale uppsss.. ostatnio widać coś się pozmieniało,
eksperyment z panem któremu wycięto środkową część mózgu - łączącą pólkule już jest nieważny..
mimo że jasno pokazywał co robi która półkula.
albo przynajmniej dość jasno różnice.
Dziś już to jest NIEPRAWDA podobno, tzn cytat "te teorie uważa się za mocno przesadzone"
Hmm.. pewnie, że za zdolności językowe odpowiadają w sumie obie półkule bo potrzeba kreatywności
i holistycznego podejścia w sumie żeby w obcym języku albo i swoim mówić.. Ale tak czy siak różnice są
i zdecydowanie edukacja aktualna w szkołach faworyzuje rozwój lewej półkuli..
Mam poczucie znów cóż.. ktoś chce coś sobie usprawiedliwić?  
Szkoły nie rozwijają prawej półkuli, nie rozwijają myślenia obrazami , holistycznego. Full stop
wlaśnie dlatego dzieci po szkole zwykłej zwykle nie mówią językiem obcym dobrze
Brak swobody, kreatywności, holistycznego podejścia.
Szkoły prywatne - lepiej jest,  także dlatego że mnóstwo tam zadań projektowych, więcej kreatywności, więcej też
zajęć dodatkowych typu muzycznego i plastycznego, teatralnych.
Tego w szkołach państwowych nie ma.
Tego w podstawie programowej nie ma

A prawdziwie kreatywne osoby (patrz geniusze hehe ) są po szkołach Shichidy, Steinera, gdzie rozwój prawopółkulowy jest istotnym celem edukacji
Temu trudno zaprzeczyć. Ale można robić im złą prasę. Nie publikować książek. (Shichidy w Polsce nie dostaniecie, ani nigdzie w Europie,
Steiner jest mało popularny bo podobno zbyt duchowo-ezoteryczny :)
Doman daje radę, ale to dlatego że nie tłumaczy tego co proponuje tak dokładnie psychologicznie naukowo :)
Zresztą i jego książki po pol są tylko dwie i niezbyt dobrze przetłumaczone.

 

01:08, joannacholuj , edukacyjnie
Link Dodaj komentarz »
piątek, 02 marca 2018

ŻYCIOWE PODSUMOWANIA.
biorę głęboki wdech i już --
moje czterdzieści i cztery (lat) wisi nade mną i zmusza mnie do pytań
no forum
ZMUSZA BO PEWNIE PRZEZ TYDZIEŃ TU NIE ZAJRZĘ Z OBAWY PRZED ODPOWIEDZIAMi CO MI W PIĘTY PÓJDĄ
ale cóż, słowo się rzekło (kobyłka u płota) lecimy:
DO MOICH, NA PEWNO BAAAAAAAAARDZIEJ DOŚWIADCZONYCH ZNAJOMYCH Z FB, zapytanie
o tak zwane KNOW HOW. SZCZERZE PROSZĘ
Czy tak zwane powodzenie, popularność, polubianie, czytanie i odwiedzanie, kupowanie, na fb/blogach/yb/w życiu
zdobywa się głównie wizerunkiem, sposobem, pewnością siebie i promowaniem, proszeniem, zapraszaniem, podsyłaniem?

Jestem niemożebnie masakrycznie więc naiwna...
Bo wydawało mi się, że wiedza, pasja, umiejętności, ciekawe życie, ciekawe historie -- to się samo sprzedaje, to samo coś dobrego przyciągnie..
jakoś tak wirtualnie, jak kto ciekawy to się dowie, poszuka..
Więc nie piszę nigdzie WPROST na stronie domowej, w książkach, w biografii, na blogu, na fb, na yb wielkimi literami bo myślałam że uznają mnie za świra albo zarozumialca
tylko daję takie delikatne podpowiedzi (żeby kogoś nie zrazić??)
CHCIAŁAM TYLKO DAĆ KILKA ODPOWIEDZI NA PYTANIA KTÓRYCH TAK MNÓSTWO W NECIE..
NO BO JUŻ DO TEGO DOSZŁAM
Przesłuchałam prof Bralczyka, i kocham go, ale jego "Jak mówić żeby słuchali" nic mi nie wniosło..
Bo on jakby nie o tym
A ja o tym co poniżej:

jestem stara :) i dojrzała ale wyglądam młodo
byłam chora jestem zdrowa
sprawna radosna szczęśliwa
miałam chore dzieci mam zdrowe dzieci
byłam zahukaną szarą myszką z problemami, która chciała coś ciągle sobie i światu udowadniać ale to się zmieniło
znam biegle dwa języki, cztery nieźle, orientuję się w 10
mam dwa kierunki studiów plus podyplomowe
dwóch synów
edukacja domowa
globalne czytanie
mój syn biegle czyta książki dla dorosłych, rozumny jest i kumaty, rozumie dwa języki
samo się nie zrobiło, sorry
młodszy też ma zadatki no fajnego faceta
mam dobry kontakt z ludźmi, z rodzina,
nie jestem z nikim skłócona
nie jestem w stanie wojny
miałam ok 10 wykonywanych w życiu zawodów
mam dobrą pracę
klientów
zawód nauczyciela
niezależną pracę
pasję
ileś kursów różnych umiejętności
ileś dyplomów językowych
dzieścia odwiedzionych krajów na świecie
dwa kraje w których mieszkałam dłużej
tona rzeczywistych znajomych na świecie
powieści
wiersze
rysunki
piosenki
tłumaczenia
filmiki
samodzielny kredyt na mieszkanie / własne mieszkanie
kilka związków kilka rozwodów
sporo traum
sporo traum przepracowanych
mnóstwo związków toksycznych
mnóstwo związków toksycznych przepracowanych
wygrzebałam się z takich związków ! i pomogłam innym!
wiedza szeroka i głęboka, ale nieencyklopedyczna
od czorta dużo ciekawych życiowych przygód
dużo niebezpiecznych i głupich pomysłów acz owocnych
dużo doświadczenia
opieka anioła stróża
wiara
sprawczość
kreatywność
chodzenie pod prąd
przeczenie wszystkiemu
odrzucanie głupoty
odrzucanie pierdół
prawda o świecie
ale to
po kryjomu
no, w sumie to nikt mnie nie zna
może dlatego że nie chcę?
może dlatego że nie umiem tego SPRZEDAĆ?
bo wydawało mi sie zbyt prywatne w całokształcie..
albo wydawało mi się nie na sprzedaż
ale jak się tego nie sprzeda i nie ujawni to jak macie wiedzieć, a jak ja mam to przekuć na coś więcej
NIE WIEM
ryby to taki znak .. co znasz go ,ale i nie znasz. To ja

ktoś mi kiedyś proponował film.. ale odmówiłam
bo po co?

czytam teraz tę Beatę Pawlikowską
i myślę sobie.. no taaa.. to proste..
napisz to
może jak się nie ma dzieci?
albo jak ma męża?
albo w ogóle - po co? kto to kupi?

no więc wciąż jestem tą dziwną szara myszką na zewnątrz
a wewnątrz już od wieków nie
jak to uspójnić?

no ??? jakieś pomysły?

22:25, joannacholuj , bosko
Link Dodaj komentarz »

We do betray children when we leave them for long hours, disregarding howls or pleas to stay with them, and convince ourselves it is OK. We betray them by seeking careers for our own satisfaction and leaving them the rump of our attention. We betray them by sending them to boarding school at a pitifully young age."

Adam Jukes - artykuł o nim, ang

tłum luźne

zdradzamy dzieci  zostawiając je na długie godziny, nie słuchając ich krzyku płaczu próśb  aby z nimi pozostać,

przekonujemy siebie że to jest ok.

zdradzamy dzieci gdy szukamy im opiekunów , dla zaspokojenia naszej własnej satysfakcji, zostawiając im tylko minimum naszej uwagi.

Zdradzamy dzieci wysyłając je do szkół z internatem w masakrycznie młodym wieku..

.....................

i dopiszę od siebie ---

już nie zdradzamy dzieci tak jak wyżej, lub nie tak powszechnie, bo istnieje wiedza o tym , że to okrucieństwo, że dzieci się nie zostawia by "się wypłakały", że się ich nie bije,

ale..

zdradzamy dzieci wysyłając je do żłobków w masakrycznie młodym wieku, zdradzamy je przedkładając karierę swoją nad bycie z nimi, nad pozostanie w domu dłużej, np na 3 lata wychowawczego, choćby na 1 rok macierzayńskiego

zdradzamy dzieci wychodząc za toksycznych partnerów , prowadząc życie które kręci się wokół tej toksycznej osoby, zaspokajając potrzeby swoje i swojego partnera, a dzieci.. na końcu..

Ale.. pytanie czy tego nie da się odkręcić w późniejszym wieku, gdy dziecko jest starsze, albo całkiem dorosłe? Jak się już człowiek ogarnie, i coś w zyciu zrozumie.. 

Czy to nie jest tak, że wybraliśmy sobie przed życiem te toksyczne związki i te trudne układy rodzinne i te mądre często dzieci, żeby przerobić pewne rodzinne tabu, zadania, traumy?

JEST.

 

 

 

22:21, joannacholuj , edukacyjnie
Link Dodaj komentarz »
 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 115